VB Atletiek

VB- atletiek is bestemd voor iedereen met een verstandelijke beperking die niet afhankelijk is van een rolstoel. Het plezier in het sporten staat voorop. Natuurlijk willen de deelnemers een goede prestatie neerzetten op de wedstrijden, en daar werken we tijdens de trainingen hard aan. Ieder naar zijn/haar eigen mogelijkheden.

Alle atletiekonderdelen komen aan bod o.a. lopen, sprinten, hoog en verspringen en werpnummers en spelvormen.

Er worden verschillende officiële en onderlinge wedstrijden georganiseerd vaak in samenwerking met andere atletiekverenigingen. Natuurlijk mogen we mee doen met de clubkampioenschappen, en een groot aantal atleten van de groep doet mee aan de Special Olympics , de 4 mijl van Groningen en andere loopevenementen.

Kom eens vrijblijvend kijken en/of een aantal keer proberen. We trainen op de maandag van 18.00 – 19.00 uur op de atletiekbaan in Wildervank (sportpark) en tijdens de wintermaanden van 18.00-18.45 uur in de Parkstadhal te Veendam (periode 1 november t/m maart).

Momenteel bestaat de groep ongeveer 20 sporters in de leeftijd tussen 12/35 jaar.

SV Veendam Atletiek

Woortmanslaan 7